Komendy [podstawowe oraz inne]

uhu

New member
Chciałbym wam przedstawić wszystkie komendy jakie tylko są do cs'a. Jest to praca zbiorowa gdyż sam bym tego nie dał rady zrobić.


+attack - strzał
+attack2 - włącza zoom, przełącza tryb burst fire i automatic w glocku i clarionie, zakłada tłumik w m4 i usp.
+back - idzie wstecz
+commandmenu - włącza commandmenu. To menu standardowo zbindowane pod "H".
+duck - kucanie
+forward - idzie naprzód
+graph - pokazuje staty gracza i ping
+jlook - umożliwia rozglądanie za pomocą joysticka
+jump - skok
+klook - umożliwia rozglądanie za pomocą klawiatury
+left - obrót w lewo
+lookdown - patrzy w dół
+lookup - patrzy w górę
+mlook - umożliwia rozglądanie za pomocą myszki
+movedown - schodzenie (po drabinie, wpływanie pod wodę)
+moveleft - idzie w prawo
+moveright - idzie w lewo
+moveup - wspinanie (po drabinie, wypływanie spod wody)
+nvgadjust - włącza noktowizor
+reload - przeładowuje broń
+right - obrót w prawo
+score - pokazuje staty gracza i ping
+showscores - pokazuje staty gracza i ping
+speed - skradanie się
+use - umożliwia używanie przycisków, ratowanie zakładników, prowadzenie pojazdu, etc.
+voicerecord - umożliwia rozmawianie z innymi graczami przez mikrofon
//////////// Te komendy działają tylko jeżeli komenda thirdperson* jest aktywna////////////
+camdistance - przesuwa "chase cam" z dala od gracza
+camin - przesuwa "chase cam" do przodu
+cammousemove - przesuwa "chase cam" za pomocą myszy
+camout - przesuwa "chase cam" do tyłu
+campitchdown - zmniejsza pułap "chase cam" przy patrzeniu w dół?
+campitchup - zwiększa pułap "chase cam" przy patrzeniu w górę?
+camyawleft - przechyla "chase cam" w lewo
+camyawright - przechyla "chase cam" w prawo
_cl_autowepswitch "1" - wł/wył automatyczną zmianę na silniejszą broń jeśli taką posiadamy. [0-1]
_restart - Wyłącza i włącza ponownie grę.
_setrenderer - Wybiera tryb renderowania: opengl lub d3d. [opengl/d3d]
_setgamedir - Ustawia ścieżkę do katalogu z grą.
_setvideomode - Ustawia rozdzielczość ekranu, np: _setvideomode 800 x 600. [640 x 480-1600 x 1200]
_snd_mixahead "0.1" - Odpowiada za czas (w sec) w jakim dźwięk jest mixowany przed tym jak go słyszysz. Przy radykalnych zmianach wartości można uzyskiwać dźwięk z opóźnieniem, lub możemy gubić pakiety (loss).
adjust_crosshair - Zmienia kolor celownika.
addip "minuty" - Banuje gracza na ip, np. addip 3 194.206.3.156. Zbanuje gracza na 5 minut. Jeżeli zbanujemy kogoś nie podając minut dostanie on tzw perma.
alias - Pozwala na przypisanie wielu komend jednemu klawiszowi.
allow_spectators "1" - Pozwala graczowi dołączyć do obserwatorów. [0-1]
ambient_fade "100" - Ustawia dystans, w którym dźwięki sie oddalają.
ambient_level "0.300" - Ustawia poziom dźwięku dla "ambient sounds".
appenddemo - Nagrywa demo.dem i dołącza je do istniejącego już dema w katalogu cstrike.
autobuy - Kupuje broń i ekwipunek wpisany w pliku autobuy w katalogu cstrike.
ati_npatch "1" - wł/wył wsparcie dla technologii ATI TRUform. Ustawiona na "1" daje efekt wyższej jakości modeli, ale wpływa na wydajność. [0-1]
ati_subdiv "2" - Im wyższa wartość tym więcej wielokątów jest dodanych do modeli w celu ich wygładzenia. Musisz mieć 'ati_npatch 1'. [0-7]
banid - Banuje gracza na Steam_ID.
bgetmod - Wyświetla w konsoli informacje o porcie klienta, porcie serwera i ip serwera.
bind - Nadaje funkcję klawiszowi: bind "klawisz" "komenda". Jednemu klawiszowi można przypisać więcej niż jedną komendę.
bgmbuffer "4096" - Ustala przydzieloną/zarezerwowaną pamięć w kB dla muzyki CD/Mp3.
bgmvolume "1" - Gdy jest ustawiona na "0" pauzuje aktualnie odgrywany dźwięk odtwarzany komendą "mp3 play", by znów włączyć aktualny dźwięk zmień wartość na "1". [0-1]
bottomcolor "0" - Ustawia dolny kolortwojego modelu w HL, który inni widzą (nie działa w cs). [0-255]
brightness "0" - Ustawia jasność. [0-2]
buy - Otwiera menu kupowania.
buyequip - Otwiera menu kupowania akcesoriów - granaty, kamizelka.
buyammo1 - Kupuje amunicję do karabinów.
buyammo2 - Kupuje amunicję do pistoletów.
c_maxdistance "200" - Ustawia maxymalny dystans "chase cam".
c_maxpitch "90" - Ustawia maxymalny pułap (w pionie) "chase cam".
c_maxyaw "135" - Ustawia maxymalny pułap (w poziomie) "chase cam".
c_mindistance "30" - Ustawia minimalny dystans "chase cam".
c_minpitch "0" - Ustawia minimalny pułap (w pionie) "chase cam".
c_minyaw "-135" - Ustawia minimalny pułap (w poziomie) "chase cam".
cam_command "0" - Włącza tryb trzecioosobowy (to samo co "thirdperson"). Musi być sv_cheats "1", Żeby komendy zaczynające się od cam_ działały musisz zmienić tą najpierw. [0-1]
cam_contain "0" - wł/wył automatyczne ustawianie się kamery w każdym pomieszczeniu. [0-1]
cam_idealdist "64" - Ustawia dystans między kamerą, a modelem gracza.
cam_idealpitch "0" - Ustawia pułap kamery (w pionie) .
cam_idealyaw "90" - Ustawia pułap kamery (w poziomie).
cam_snapto "0" - Jeżeli jest włączona kąty widoku kamery poruszają się z tą samą prędkością co ty, zamiast poruszać się szybciej od gracza. [0-1]
cd - Kontroluje funkcje odtwarzacza CD, (Wzór= cd polecenie wartość, np: cd play 1). Lista poleceń: "close" - Zamyka CD-ROM, "eject" - Otwiera CD-ROM, "info" - Wyświetla ilość ścieżek dźwiękowych i aktualny status.
"loop" (utwór) - Wydaje polecenie, by CDek odtwarzał dany utwór w kółko, "off" - Wyłącza muzykę z CD, "on" - Włącza muzykę z CD, "pause" - Pauza, "play (utwor)" - Polecenie do CD, by grał daną scieżke, "remap" - Wyświetla kolejność w jakiej mają być grane utwory, "remap" (utwór) (utwór) ... (utwór) - Ustawiamy nowa kolejność odtwarzania utworów z CD, "reset" - Kasuje funkcje CD, "resume" - Dokończenie utworu po poprzednim zapauzowaniu, "stop" - Zatrzymuje aktualnie odgrywany utwór.
chase_active "0" - Działa tak samo jak komenda thirdperson, tyle tylko, że działa tylko w SinglePlayerMode i podczas poruszania myszką przybliżamy i oddalamy kamerę od modelu gracza. [0-1]
chase_back "100" - Ustawia dystans między kamerą, a modelem gracza kiedy jest ustawione chase_active "1".
chase_right "0" - Ustawia jak daleko kamera jest wysunięta na prawą stronę, kiedy jest ustawione chase_active "1". Jeżeli chcemy, aby kamera była z lewej strony musimy użyć ujemnych wartości.
chase_up "16" - Ustawia o ile kamera jest powyżej modelu gracza, kiedy jest ustawione chase_active "1".
cancelselect - anuluje wybór
changelevel <map> - Zmienia mapę bez rozłączania graczy z serwera.
changelevel2 <map> - Zmienia mapę bez rozłączania graczy z serwera, można kontynuować poprzednią rundę.
chooseteam - otwiera menu wyboru drużyny.
clear - Czyści konsolę.
clearplayers - resetuje listę graczy online.
clientport "27005" - Ustawia port przez, który klient łączy się z serwerem.
clockwindow "0.5" - Ta komenda została stworzona, by zapobiegać używaniu SpeedHacka przez graczy, nie blokuje to efektu SH, ale sprawia, że cziter odczuwa wtedy lagi. Zmieniając wartość tej komendy mamy wpływ na modemy klientów. Jest to komenda serwera, nie klienta.
cmdlist - Wyświetla w konsoli listę komend.
commentator - Ustawia komentatora dla HLTV.
con_color - Ustawia kolor czcionki na sayu.
con_notifytime "4" - Ustawia czas w sekundach, po którym tekst znika z lewego górnego rogu (tylko przy developer "1"). [0<]
condebug - W katalogu cstrike zostanie stworzony plik console.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś plugin nie działa.
condump - Zrzuca konsolę do pliku w katalogu cstrike. Nie nadpisuje plików, tzn, tworzy kolejno numerowane pliki o nazwie: condump1.txt, condump2.txt itd.
connect <ip> - Podłącza się do serwera.
console "1" - Nie działa od czasów Steama. Kiedyś gdy była ustawiona na "0" nie można było otworzyć konsoli.
contimes - Ustala ile razy zostanie wyświetlona każda linijka tekstu?
coop "0" - Komenda stworzona do Quake'a, nie działa ani w HL, ani w cs. [0-1]
crosshair "1" - wł/wył czerwoną kropkę snajperską w celowniku. [0-1]
cvarlist - Wyświetla w konsoli listę zmiennych. Niepoprawnie pokazuje zmienne znakowe (np hostname, servercfgfile, gdzie wpisujemy tekst zamiast wartości). Wpisując "cvarlist log" zapisze nam listę zmiennych w pliku tekstowym w katalogu cstrike.
d_spriteskip "0" - wł/wył szybsze renderowanie spritesów. [0-1]
deathmatch "0" - Ustawia, czy gra jest Multiplayer "1", czy SinglePlayer "0".
default_fov "90" - Ustawia "pole widzenia" w HL. W cs działa tylko, gdy urzesz i patrzysz z góry na swoje ciało. W HL pozwala na zoom (przybliżenie obrazu) w broniach, które nie mają zooma. [10-150]
delta_clear - Czyści statystyki wyświetlane za pomocą delta_stats.
delta_stats - Wyświetla statystyki/informacje w konsoli w kilku grupach - Nie wiem dokładnie od czego.
dem_save - Zapisuje demo, podczas oglądania w trybie viewdemo.
dem_start - Odtwarza demo w trybie viewdemo.
dem_speed - Ustawia szybkość oglądania dema w trybie viewdemo.
dem_pause - Pauzuje demo w trybie viewdemo.
dem_forcehltv - Dzięki niej możemy oglądać zwykłe demo tak jakby było to demo HLTV. [0-1]
dem_jump - Określa, do której sekundy dema "skoczyć", np dem_jump 12 - Będziemy oglądać demo od 12 sekundy.
dev_overview "0" - Ustawia widok overview taki jaki jest na plikach.bmp w folderze overviews. Wymaga: sv_cheats "1", developer "1". [0-2]
developer "0" - Ustawione na "1" pozwala wyświetlać zaawansowane informacje na ekranie i w konsoli, wiele komend wymaga developer 1. Pozwala też na odblokowanie fps ponad 100.
disconnect - Rozłącza z serwerem.
dlfile - W formie: "cmd dlfile Nazwa_Pliku" Można było pobierać pliki z serwera .
drawradar - Pokazuje radar.
drop - wyrzuca broń.
dropclient - Rozłącza z serwerem.
echo "wiadomość" - Wyświetla wiadomość w konsoli.
edgefriction "2" - Ustawia tarcie na brzegach powierzchni. Im wyższa wartość tym siła przyciskająca cię jest coraz większa, przy dużych wartościach ciężko jest skądkolwiek spaść.
enableconsole - Umożliwia wyświetlanie konsoli.
endmovie - Przestaje nagrywać klatki/ramki obrazu.
entities - Wyświetla w konsoli informacje o modelach, mapie etc.
entity_dump - Wyświetla w konsoli informacje (nie wiem od czego).
escape - Anuluje wybór, wychodzi z menu gry.
ex_extrapmax "1.2" - Kiedy mamy loss/choke, albo inne opóźnienie, podczas interpolacji może nam zabraknąć danych więc gra zaczyna extrapolować położenie innych graczy.
ex_interp "0.1" - Określa co ile czasu (ms) interpolowane są modele. Przyjmowane wartosci to czasy, po uplywie ktorych jezeli gra nie dostanie informacji o polozeniu graczy przybliza je. Często zmiana tej komendy jest blokowana przez takie dodatki jak: wwcl albo HLguard, wartości powyżej 0.1 sa blokowane przez samą grę. Jak wpiszemu ex_interp 0 to powinno sie ex_interp samo automatycznie obliczyć jako 1/cl_updaterate, ale w rzeczywistości modele bedą wtedy skakać i lepiej obliczyć to samemu wg poniższego wzoru ex_interp = (1/ cl_updaterate) +0.02.
exec nazwa.cfg - otwiera pliki *.cfg lub *.rc
exit - wychodzi z gry.
fakelag "0" - Symuluje lagi, im wyższa wartość tym większe lagi. [0<]
fakeloss "0" - Symuluje loss, im większa wartość tym większy loss. [0<]
fastsprites - Ustawia gęstość/jakość dymu - 0/1/2/3 - domyślne - 2. więcej TUTAJ. [0-3]
firstperson - Włącza tryb pierwszoosobowy. Wymaga sv_cheats "1" i developer "1". [0-1]
flush - Czyści cache.
fps_max "72" - Ustawia maxymalną liczbę fps, można ustawić ponad 100 tylko jeżeli jest developer "1" (choć nie ma to sensu). [20-1000]
fps_modem - Ustawia maxymalną ilość fps podczas gry onLINE (nie działa użyj fps_max).
fs_lazy_precache "0" - Kiedy jest ustawione na "1" gra podczas podłączania się do serwera pobiera i łąduje wszystkie dźwięki, które będą używane podczas gry, zamiast ładować pliki wtedy kiedy są potrzebne. Ustawienie na "1" znacznie wydłuża czas podłączania się do serwera, ale przyspiesza później grę. [0-1]
fs_perf_warnings "0" - Wyświetla w konsoli informacje o resamplingu tekstur. Wymaga developer "1". [0-1]
fs_precache_timings "0" - Ustawione na "1" wyświetla w konsoli informacje o odgrywanych aktualnie dźwiękach. Wymaga developer "1". [0-1]
fs_startup_timings "0" - Wyświetla w konsoli czas i szczegóły podłączania się do serwera. [0-1]
fullinfo - Pokazuje informacje o użytkowniku.
fullserverinfo - Pokazuje informacje o serwerze.
gamma "3" - Ustawia poziom gammy. [1-3]
say "wiadomość" - Wysyła wiadomość do każdego na serwie.
say_team "wiadomość" - Wysyła wiadomość do każdego z drużyny.
scr_centertime "2" - Ustawia czas w sekundach, przez który będą wyświetlane żółte informacje na środku ekranu, typu: "Terrorists Win!", "You injured a Hostage"
screenshot - Robi screena gry, to samo co snapshot.
sensitivity - Ustawia czułość myszki.
servercfgfile server.cfg - Ustawia config, który będzie automatycznie załadowany, gdy założymy serwer dedykowany.
serverinfo - Wyświetla informacje o serwerze.
setdemoinfo - Dodaje informacje do dema.
setinfo "dm" "1"- Wł/wył wyświetlanie info o mapie.
setinfo "lefthand" "0" - Wł/wył wyświetlanie broni w lewej ręce.
setinfo "ah" "1" - Wł/wył atutomatyczne podpowiedzi (Autohelp): place bomb on c4 spot, you have the bomb find the target zone or drop c4 to another terrorist etc.
setinfo "vgui_menus" "1" - Zmienia menu kupowania i drużyn."1"- menu obrazkowe, "0"- menu tekstowe.
setinfo "_vgui_menus" "1" - Podobnie jak wcześniejsze.
setinfo "_ah" "1" Podobnie jak autohelp, ale w poprzednich wersjach cs.
setinfo "_pw" "hasło" - Ustawia hasło od jednego serwera.
setinfo "friends" "0" - Pokazuje przyjaciół w grze chodzi chyba o fragi tp.
setinfo "ghosts" "0" - Wł/wył uaktualnianie inforMacji o obserwatorach.
setmaster - Ustawia IP dla Master serwer.
showpause - Ustawiona na "1" pokazuje na HUD'zie ikonę przedstawiającą stan gry tzn, czy gra jest spauzowana, czy nie. [0-1]
shutdownserver - Wyłącza serwer.
sizedown - Zmniejsza rozmiar ekranu, zwiększa fps.
sizeup - Zwiększa rozmiar ekranu, zmniejsza fps
slist - Wyszukuje i wyświetla w konsoli listę serwerów w sieci lokalnej.
slot "X" - Wybiera slot, (zamiast "X" wstaw cyfrę 1-10).
snapshot - Robi zdjęcie z gry.
snd_noextraupdate "0" - Gdy jest włączona niepozwala na aktualizację plików dźwiękowych podczas renderowania potencjalnie "wolniejszej" akcji (zabierającej więcej fps).
snd_show "0" - Wyświetla w konsoli informacje o dźwiękach, które są aktualnie odgrywane, a które nie. [0-1]
speak - Mówi wpisane słowo (tylko słowa z pliku pak0.pak w sound/vox).
soundinfo - Wyświetla informacje o: kanałach stereo, samplach, szybkości DMA i kanałach dźwięku.
soundlist - Wyświetla listę wszystkich załadowanych plików.
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Back
Do góry