Zauważyłem ostatnio że wiele osób szuka poradnika jak dodać nowe klasy do modyfikacji Call of Duty.
Nie jest to skomplikowany proces - wystarczy edytować kilka linijek w .sma
Jako wersji bazowej użyję http://CSSupport.pl/threads/474-Call-of-Duty-MW-Mod-(Beta)?p=489#post489
Zaczynamy
Linijka ~136. Znajdź:
Za Rambo dodaj , oraz nazwę swojej klasy. Jeżeli jest to wyraz dwuczłonowy wstaw _ pomiędzy wyrazy.
Przykładowa poprawnie dodana klasa:
Zwróć uwagę na trzy istotne rzeczy:
Następna linijka; 137:
Ustalamy zdrowie klasy.
Po ostatniej liczbie dodajemy przecinek oraz ilość hp.
Przykładowo poprawnie dodana ilość hp:
Zwróć uwagę na trzy istotne rzeczy:
Następna linijka; 138:
Ustalamy szybkość klasy. 1.0 oznacza zwykłą szybkość chodu. 0.5 będzie o połowę wolniejsze natomiast 2.0 będzie dwa razy szybszy.
Po ostatniej szybkości dodajemy przecinek oraz wpisujemy naszą wartość.
Przykładowo poprawnie dodana szybkość:
Uwaga #1
Następnym krokiem będzie dodanie pancerza (ilości AP) klasy.
W linijce następnej - 139 szukamy
Oraz po ostatniej wartości dopisujemy ilość armor points klasy.
Jeżeli klasa ma nie dostawać pancerza wpisujemy 0.
Poprawnie edytowana linijka:
Uwaga #1
W tym momencie wpisujemy nazwę klasy wyświetlaną w menu. Może ona zawierać przerwy aczkolwiek nie może zawierać polskich znaków.
Dla przypomnienia dodam że cs ich nie obsługuje tak więc mielibyśmy przerwę w nazwie klasy.
Linijka 150 - 151:
Po ostatniej nazwie (w moim przypadku "Rambo (klasa Premium)") dodajemy przecinek oraz enter.
W nowej linijce otwieramy cudzysłów i w nim wpisujemy nazwę.
U mnie wygląda to tak:
Uwaga #1
Mamy większość za sobą ;]
Pozostały nam już tylko dwa kroki.
Następna funkcja będzie służyła do opisu naszej klasy po wpisaniu komendy na say /klasy.
Linijka 154 (może być nieco dalej w zależności od tego ile klas dodaliśmy):
Po ostatniej linijce z opisem dodajemy przecinek oraz enter.
Otwieramy cudzysłów i piszemy jaką broń dostanie nasza nowa klasa, ilość hp, ilość ap oraz jakie specjalne umiejętności będzie miała.
Przykład:
Zwróć uwagę na brak polskich znaków oraz Uwaga #1
Teraz dodamy naszej klasie to co napisaliśmy
W okolicach linijki 418 szukamy
Oraz dodajemy case z naszą klasą. Nazwa musi być taka sama jak podana w pierwszym punkcie natomiast pomiędzy nawiasami dodajemy bronie oraz w moim przypadku miny.
Przykład:
Teraz wystarczy skompilować plugin lokalnie lub na stronie http://webcompiler.e-sipek.pl i gotowe
Dla e-sipek.pl
Zakaz kopiowania!
Nie jest to skomplikowany proces - wystarczy edytować kilka linijek w .sma
Jako wersji bazowej użyję http://CSSupport.pl/threads/474-Call-of-Duty-MW-Mod-(Beta)?p=489#post489
Zaczynamy
Linijka ~136. Znajdź:
PHP:
enum { NONE = 0, Snajper, Komandos, Strzelec, Obronca, Medyk, Wsparcie, Saper, Demolitions, Rusher, Rambo };
Przykładowa poprawnie dodana klasa:
PHP:
enum { NONE = 0, Snajper, Komandos, Strzelec, Obronca, Medyk, Wsparcie, Saper, Demolitions, Rusher, Rambo, Testowa_Klasa };
- Po klasie Rambo dodałem przecinek
- Między wyraz dwuczłonowy wstawiłem 'podłogę'
- Po nazwie ostatniej klasy nie ma przecinka
Następna linijka; 137:
PHP:
new const zdrowie_klasy[] = { 0, 120, 140, 110, 120, 110, 100, 100, 110, 100, 130};
Po ostatniej liczbie dodajemy przecinek oraz ilość hp.
Przykładowo poprawnie dodana ilość hp:
PHP:
new const zdrowie_klasy[] = { 0, 120, 140, 110, 120, 110, 100, 100, 110, 100, 130, 150};
- Po klasie Rambo dodałem przecinek
- Między wyraz dwuczłonowy wstawiłem 'podłogę'
- Po nazwie ostatniej klasy nie ma przecinka
Następna linijka; 138:
Ustalamy szybkość klasy. 1.0 oznacza zwykłą szybkość chodu. 0.5 będzie o połowę wolniejsze natomiast 2.0 będzie dwa razy szybszy.
PHP:
new const Float:szybkosc_klasy[] = {0.0, 1.2, 1.35, 0.8, 0.8, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.3 , 1.15};
Po ostatniej szybkości dodajemy przecinek oraz wpisujemy naszą wartość.
Przykładowo poprawnie dodana szybkość:
PHP:
new const Float:szybkosc_klasy[] = {0.0, 1.2, 1.35, 0.8, 0.8, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.3 , 1.15, 1.43};
Następnym krokiem będzie dodanie pancerza (ilości AP) klasy.
W linijce następnej - 139 szukamy
PHP:
new const pancerz_klasy[] = { 0, 100, 100, 100, 150, 100, 0, 100, 100, 0, 150};
Jeżeli klasa ma nie dostawać pancerza wpisujemy 0.
Poprawnie edytowana linijka:
PHP:
new const pancerz_klasy[] = { 0, 100, 100, 100, 150, 100, 0, 100, 100, 0, 150,0};
Uwaga #1
W tym momencie wpisujemy nazwę klasy wyświetlaną w menu. Może ona zawierać przerwy aczkolwiek nie może zawierać polskich znaków.
Dla przypomnienia dodam że cs ich nie obsługuje tak więc mielibyśmy przerwę w nazwie klasy.
Linijka 150 - 151:
PHP:
new const nazwy_klas[][] = {"Brak",
"Snajper",
"Komandos",
"Strzelec wyborowy",
"Obronca",
"Medyk",
"Wsparcie ogniowe",
"Saper",
"Demolitions",
"Rusher",
"Rambo (Klasa Premium)"
};
W nowej linijce otwieramy cudzysłów i w nim wpisujemy nazwę.
U mnie wygląda to tak:
PHP:
new const nazwy_klas[][] = {"Brak",
"Snajper",
"Komandos",
"Strzelec wyborowy",
"Obronca",
"Medyk",
"Wsparcie ogniowe",
"Saper",
"Demolitions",
"Rusher",
"Rambo (Klasa Premium)",
"Testowa Klasa"
Mamy większość za sobą ;]
Pozostały nam już tylko dwa kroki.
Następna funkcja będzie służyła do opisu naszej klasy po wpisaniu komendy na say /klasy.
Linijka 154 (może być nieco dalej w zależności od tego ile klas dodaliśmy):
PHP:
new const opisy_klas[][] = {"Brak",
"Dostaje AWP, scout i deagle, 120hp bazowe, 1/3 szansy natychmiastowego zabicia noza, 110% biegu, 100 pancerza",
"Dostaje Deagle, 140hp bazowe, Natychmiastowe zabicie z noza (prawy przycisk myszy), 135% biegu, 100 pancerza",
"Dostaje AK i M4A1, 110hp bazowe, 80 % biegu, 100 pancerza",
"Dostaje M249 (Krowa), 120hp bazowe, 80% biegu, jest odporny na miny, ma wszystkie granaty, 150 pancerza",
"Dostaje UMP45, 110hp bazowe, posiada apteczke, 100 pancerza",
"Dostaje MP5, 100 hp bazowe, Ma dwie rakiety,ktore po trafieniu przeciwnika zadaja dużo obrazen",
"Dostaje P90, 100hp bazowe, 100 pancerza, Dostaje 3 miny, gdy ktos w nie wejdzie wybuchaja",
"Dostaje AUG, 110 hp bazowe, 100 pancerza, Ma wszystkie granaty, Dostaje dynamit, który zabiera sporo zycia wszystkim znajdującym się blisko niego",
"Dostaje szotgana M3, 100 hp bazowe, 130% biegu",
"Dostaje Famasa, 130 hp bazowe, 120% biegu, za kazde zabojstwo +20 hp oraz pelen magazynek, podwojny skok"
};
Otwieramy cudzysłów i piszemy jaką broń dostanie nasza nowa klasa, ilość hp, ilość ap oraz jakie specjalne umiejętności będzie miała.
Przykład:
PHP:
new const opisy_klas[][] = {"Brak",
"Dostaje AWP, scout i deagle, 120hp bazowe, 1/3 szansy natychmiastowego zabicia noza, 110% biegu, 100 pancerza",
"Dostaje Deagle, 140hp bazowe, Natychmiastowe zabicie z noza (prawy przycisk myszy), 135% biegu, 100 pancerza",
"Dostaje AK i M4A1, 110hp bazowe, 80 % biegu, 100 pancerza",
"Dostaje M249 (Krowa), 120hp bazowe, 80% biegu, jest odporny na miny, ma wszystkie granaty, 150 pancerza",
"Dostaje UMP45, 110hp bazowe, posiada apteczke, 100 pancerza",
"Dostaje MP5, 100 hp bazowe, Ma dwie rakiety,ktore po trafieniu przeciwnika zadaja dużo obrazen",
"Dostaje P90, 100hp bazowe, 100 pancerza, Dostaje 3 miny, gdy ktos w nie wejdzie wybuchaja",
"Dostaje AUG, 110 hp bazowe, 100 pancerza, Ma wszystkie granaty, Dostaje dynamit, który zabiera sporo zycia wszystkim znajdującym się blisko niego",
"Dostaje szotgana M3, 100 hp bazowe, 130% biegu",
"Dostaje Famasa, 130 hp bazowe, 120% biegu, za kazde zabojstwo +20 hp oraz pelen magazynek, podwojny skok",
"Dostaje M4A1, 150 hp bazowe, 143% biegu. Ma wszystkie granaty oraz dostaje jedna mine"
};
Zwróć uwagę na brak polskich znaków oraz Uwaga #1
Teraz dodamy naszej klasie to co napisaliśmy
W okolicach linijki 418 szukamy
PHP:
case Rambo:
{
give_item(id, "weapon_famas");
}
Przykład:
PHP:
case Rambo:
{
give_item(id, "weapon_famas");
}
case Testowa_Klasa:
{
give_item(id, "weapon_M4A1"); // Daje broń M4A1
give_item(id, "weapon_hegrenade"); // Daje granat wybuchowy
give_item(id, "weapon_flashbang"); // Daje granat oślepiający
give_item(id, "weapon_flashbang"); // Daje granat oślepiający
give_item(id, "weapon_smokegrenade"); // Daje granat dymny
ilosc_min_gracza[id] = 1; // Daje jedną minę
}
Teraz wystarczy skompilować plugin lokalnie lub na stronie http://webcompiler.e-sipek.pl i gotowe
Dla e-sipek.pl
Zakaz kopiowania!